dinsdag 9 januari 2018

TIPS spreekbeurt











Binnenkort zal je een spreekbeurt moeten voorbereiden en inoefenen over een zelf gekozen onderwerp.  Het maken en voorstellen van een spreekbeurt heeft verschillende doelen. 

Zoals:
-      Zelf een tekst leren opbouwen volgens een gegeven structuur 
       (inleiding, midden, slot)
-      Een tekst uit het hoofd leren om deze dan te kunnen navertellen 
       (niet aflezen).
-      Iets naar voor durven brengen voor de klasgroep.

De voorbije weken leerden we in de klas hoe we een spreekbeurt moeten maken.  
In het werkbundeltje “Zo houd ik een spreekbeurt” kwamen we volgende zaken te weten: 

-      Hoe vind ik een leuk onderwerp?
-      Waar kan ik aan informatie geraken over dat onderwerp?
-      Hoe moet mijn tekst opgebouwd zijn?
-      Wat mag er op een spiekbriefje staan?
-      Waar moet ik op letten als ik mijn spreekbeurt vanbuiten leer?
-      …

Hier nog een keer alle stappen op een rijtje ! 

Mijn spreekbeurt stap voor stap !
Nog extra info !


Hieronder vind je nog enkele links naar goede zoekmachines !

www.davindi.nl
www.wikikids.nl
www.8-12.info
www.netwijs.nl
www.meestersipke.nl

Veel succes !!